23 Οκτ 2011

Κάνουμε δοκιμή στο νέο Kawasaki ER-6n



Ένα παλιό ρητό λέει " Αν δεν είναι χαλασμένο, μην το πειράζει" και πολλές φορές, στην αναζήτηση να βελτιώσει μια μηχανή, ο κατασκευαστής φαίνεται να το ξεχνάει.Πολλά τα παραδείγματα όπου πειράζοντας μια επιτυχημένη συνταγή, το τελικό προιόν καταλήγει να είναι χειρότερο.

Έρχονται στο μυαλό μας αρκετές μηχανές, που το παραπάνω κολλάει, αλλά για τις ανάγκες του άρθρου,
ας ασχοληθούμε λίγο με το αρχικό Hornet.
Οταν παρουσιάστηκε ήταν η επιτομή του "ότι βλέπεις,παίρνεις", μια τίμια μοτοσυκλέτα :στιβαρή, χαμηλή στο κόστος απόκτησης, ικανότατη να ικανοποιήσει μια μεγάλη γκάμα αναβατών. Εμπορική επιτυχία με την μια. Με τα χρόνια η Honda, έπαιξε με την εμφάνιση και με αλλαγές στα σημεία, αλλά με παράλληλη αύξηση της τιμής του, χωρίς να δικαολογείται απο τα χαρακτηριστικά της.

Όταν λοιπόν η Kawasaki ανακοίνωσε το νέο ER-6n και ER-6F, με κυρίως αισθητικές αλλαγές, σκεφτήκαμε ότι πάνε να φτιάξουν κάτι, που έτσι και αλλιώς δουλεύει άψογα..

Το ΕR-6n πρωτο-παρουσιάστηκε το 2006, σχετικά καθυστερημένα στην κατηγορία των δικύλινδρων 650 κυβικών, όπου η Suzuki έκανε πάρτι για χρόνια, αλλά με την μιά, το μεσαίο Kawasaki ήταν εμπορική επιτυχία.
Το είδος της μηχανής που καβαλάς και σκέφτεσαι " γιατί καθυστέρησαν τόσο πολύ ?"
Μικρό , ελαφρύ και εύκολο στην χρήση, με πολλή ροπή στα χαμηλά και αρκετές δυνατότητες στα ψηλά.


Τώρα ποιές είναι οι σημαντικότερες αλλαγές για το μοντέλο του 2012? Το πακέτο των αναβαθμίσεων περιλαμβάνει , αισθητικές κυρίως επεμβάσεις στην μάσκα και στην ουρά, καινούργιο πλαίσιο και πίσω ψαλίδι, διαφορετική εξάτμιση ,που βοηθά το μοτέρ να είναι πιο "γεμάτο" σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Το τιμόνι μεγαλώνει κατά 20mm και είναι πιο ανοιχτό, και η απόσταση της σέλας από το έδαφος μικραίνει για να βοηθά τους κοντύτερους αναβάτες να πατάνε στο έδαφος.

Βλέποντας την μηχανή παρκαρισμένη, για πρώτη φορά δείχνει πιο κοφτερή, όχι τόσο Γιαπωνέζικη, περισσότερο απευθυνόμενη στην Ευρωπαική αγορά.

Αφού κάθεσαι στην σέλα,κατευθείαν προσέχεις την αλλαγή στο τιμόνι. Μεγαλύτερος μοχλός για πιο επιθετική οδήγηση.

Βγαίνοντας σε ανοιχτό δρόμο, δεν μπορούσαμε παρά να μην σκεφτούμε ότι η αλλαγή στο τιμόνι είναι ευπρόσδεκτη, βάζοντας σε πολεμικό mode, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο της μηχανής όταν πιέζεις.
Βέβαια έχει και τα μειονεκτήματα του η παραπάνω αλλαγή και αυτά τα σκέφτεσαι κάθε φορά που πας να κάνει διήθηση και το άγχος ξηλώματος κανενός καθρέφτη αυτοκινήτου, είναι συνέχεια στο κεφάλι σου.

Η Kawasaki ανακοινώνει 72 άλογα στις 8500στροφές και 6,5 κιλά ροπής. Το προσεκτικό μάτι θα παρατηρήσει την χαμηλότερη ροπή του νέου μοντέλου σε σχέση με το απερχόμενο, αλλά και την πιο γεμάτη απόδοση σε εύρος στροφών. Θα λέγαμε ψέματα αν ανακοινώναμε οτι η αλλαγή είναι εμφανής.Είμαστε ευχαριστημένοι που η Kawasaki δεν κυνήγησε την απόλυτη ιπποδύναμη θυσιάζοντας έτσι την ροπή για την οποία είναι διάσημο το μοντέλο της. Με αυτό τον τρόπο η δύναμη της μηχανής είναι πιο διαχειρίσημη.

Στο pre-ride meeting, οι τεχνικοί της Kawasaki χρησιμοποιούσαν συνέχεια την λέξη "Εύκολο" για να περιγράψουν το ER. Εύκολο ? Τι σημαίνει εύκολο σκεφτήκαμε. Το μοτέρ συγχωρεί πιο εύκολα τα λάθη. Δεν έχει σημασία με τη ταχύτητα είσαι, βγαίνοντας απο την στροφή είτε είσαι με 2ά,3η είτε 4ή η μηχανή αποκρίνεται. Υπάρχει λοιπόν άφθονη ροπή χαμηλά, όπως θα περίμενε κανένας απο ένα δικύλινδρο, αλλά ο τρόπος που ανεβάζει στροφές είναι καταπληκτικός.

Οι αναρτήσεις αν και γέρνουν προς το budget κομμάτι της ζυγαριάς και δεν προσφέρουν κάποια ρύθμιση, συμπεριφέρονται ομαλά και προβλέψιμα. Στους δρόμους με αρκετές ανωμαλίες, δεν παρατηρήσαμε κάποιο πρόβλημα αλλά σε αυτόν τον τομέα μας θύμισε το παλιό μοντέλο δυστυχώς.

Στην πόλη είναι σφικτό και ευέλικτο, οι καθρέφτες βρίσκονται στην σωστή θέση επιτρέποντας να έχεις καλή εικόνα του τι συμβαίνει πίσω σου, και η θέση οδήγησης σου επιτρέπει τον καλό έλεγχο. Επίσης στις χαμηλές στροφές δεν παρατηρήσαμε κάποιο κόμπιασμα ή σκορτάρισμα.

Την πρώτη μέρα καλύψαμε περίπου 220 χιλιόμετρα επαρχιακών δρόμων, με γρήγορο σχετικά ρυθμό και καμία στιγμή δεν αισθανθήκαμε ότι το ER δεν έκανε αυτό που του ζητάγαμε. Αυτό είναι το ωραίο με το μεσαίο δικύλινδρο της Kawa, μπορεί να προσφέρει χαρά και σε πιο έμπειρους αναβάτες !

Στον τομέα της τελικής ταχύτητας, είδαμε 206 Km τελικής, το οποίο είναι πολύ καλό για ένα δικύλινδρο 650 κυβικών. Επίσης στον τομέα της κατανάλωσης το μικρό ER τα πήγε μια χαρά, καθώς με έκτη στο κιβώτιο και 120 χιλιόμετρα, έκαψε περίπου 4,6 λίτρα στα 100χλμ. Άψογο για τις εποχές που ζούμε !

Τι δεν μας άρεσε στο νέο ER.. ένα πράγμα: τα φρένα. Μήπως επειδή σαν δημοσιογράφοι έχουμε συνηθίσει τα τελευταία monoblock της Brembo που φρενάρεις με ένα δάκτυλο και η επιβράδυνση σου ξυλώνει το πρόσωπο?  Δυστυχώς το παραπάνω δεν ισχύει. Τα φρένα του Kawasaki είναι λίγα. Δεν υπάρχει αρκετό αρχικό δάγκωμα και όσο πιέζεις την μανέτα, η δύναμη που θές να δείς απλά δεν είναι εκεί.Βέβαια αυτό φτιάχνεται εύκολα, με ένα σέτ σωληνακια υψηλής και λίγο καλύτερη πάστα τακάκια, αλλά δυστυχώς η Kawasaki δεν βελτίωσε το νέο μοντέλο σε αυτόν τον τομέα.

Εν κατακλείδι λοιπόν, το νέο μοντέλο έρχεται με αρκετές αλλαγές το οποίο το κάνουν πιο εύκολο στην καθημερινή χρήση.
Αλλά η επιτυχημένη φόρμουλα, της Kawasaki είναι εκεί. Ακόμα και ο πιο έμπειρος αναβάτης θα διασκεδάσει στην σέλα του ER-6n και αυτό είναι κάτι που λέει πολλά για το νέο μοντέλο.

Άρθρο από http://www.visordown.com


http://www.visordown.com/road-tests-first-rides/first-ride-2012-kawasaki-er-6n-review/19280.html